Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milovala jsem komunisty

Jsem Husákovo dítě...... a jsem na to pyšná. Dnes ráno jsem se dívala na naše smutné,tiché město a vzpomínala....  

Před pár desítkama let by se to nestalo.Na 1.Máje to bylo veselo.... stánky,průvody,město načančané,my pionýři mávali mávátky,až nás ruce bolely.Všude panovalo veselí a dobrá nálada,slavilo se a pilo...

Pionýři -  to byla věc..  Co my jsme si užili výletů a dobrodrodružství.Učili jsme se vlastními zkušenostmi a rádi.Jak jsme vesele vítali různé delegáty a milovali schůze,na kterých jsme dostali chlebíček a sodovku.Vedli nás k soutěživosti,učili nás poezii(i když sovětskou).Jednou jsem všechny ohromila básní od J.Žáčka - Když jsem se vracela z Kampy.Kdo ji zná nepochopí,ale soudruzi mě nechali vyhrát.

Teď jsou děti zalezlé u počítačů a neví co je to příroda a čerstvý vzduch.

Každý jezdil na pionýrské tábory i dvakrát za prázdniny,protože je sponzorovalo ROH a každý rodič toho rád využil.

Byli jsme vychováváni k respektu k autoritám a starším lidem.Učitelúm se neodsekávalo,natož,aby se na ně útočilo.Jako protest se nanejvýš narazila na hlavu zmijovka a místo aktovky se vzalo somradlo.

Všechno bylo všech.Akce Z...., kdy jsme všichni společně budovali parky,sídliště.....,Svazy žen,které pro děti pořádaly akce zdarma i s odměnami....

Do lesů jsme chodili na houby a nebáli se soukromých majitelů.Všichni měli práci a neměli si co závidět.Sousedé i celé vesnice žili v klidu a pospolu jako rodina.Dnes si každý kolem sebe postaví vysokou zeď,instaluje kamery a pustí psy.

Cikáni neexistovali,žili s námi,pracovali s námi....Romská otázka nebo diskrimace neexistovala,protože komu se to nelíbilo kočoval dál a dál....

Že byly banány a pomeranče jen o vánocích?Aspoň jsme se na ně víc těšili a ovoce jedli ze sadů,lesů....

Že jsme nemohli do zahraničí ? A kdo na to dneska má?

Že jsme museli držet huby? A jak to bylo fajn,když jsme s někým spiklenecky poslouchali Svobodnou Evropu.Dnes ju otevřít můžu..... stejně se nikoho nedovolám.

Nebyly dluhy..... nebyly půjčky,nanejvýš novomanželská a stát nás taky nezadlužoval.

Byl trest smrti a kriminálu se každý bál.Dnes tam mnozí jezdí jak do ozdravovny.

Když se republika rozkrádala,byla jsem ještě mladá a dnes už se nic rozkradnout nedá.

A proto jsem teď nucena učit děti,jak podvádět stát,obcházet zákony a lhát,aby se v životě měly aspoň trochu dobře.

Aby se měly dobře tak,jak my za komunistů.

 

Autor: Alena Chovancová | pátek 1.5.2015 13:00 | karma článku: 33,02 | přečteno: 2543x
  • Další články autora

Alena Chovancová

Jak vnímám uprchlíky já

Přijímání uprchlíků vidím jako sebevraždu našeho národa.Nechci odsuzovat ani nikomu brát víru,hledala jsem na islámu něco pozitivního,ale bohužel jsem nic nenašla.

19.9.2015 v 10:14 | Karma: 7,09 | Přečteno: 151x | Diskuse| Ostatní

Alena Chovancová

S O2 se prostě nedovolám.....

K životu potřebuju tyto základní věci-jídlo,sex,telefon a internet.Proto každý měsíc musím platit spoustu peněz za přísun těchto mých potřeb.Ať počítám,jak počítám,nejvíc dávám nejmenované telefonní společnosti. Celkem jsem s ní byla spokojená.Tak jednou za půl roku mě osloví s báječnou nabídkou,jak ušetřím,než zjistím ve vyúčtování,že za to,že mi dal jiný, lepší balíček,zaplatím o dvěstě korun víc.Pomalu se blížím k částce,za kterou bych si mohla pronajat dobře prosperující restauraci,nebo vydržovat supervýkonného milence. A včera...... zapnu internet ..... a nic!

8.4.2015 v 20:21 | Karma: 24,53 | Přečteno: 1417x | Diskuse| Ostatní

Alena Chovancová

Velikonoce tradičně netradičně

Tak jako každá žena velikonoce nenávidím.Uklízet,nakupovat,vařit,péct a ještě se nechat mrskat ožralými návštěvníky.Doufala jsem,že ty letošní proběhnou v klidu a míru.Bohužel .....

5.4.2015 v 21:34 | Karma: 15,70 | Přečteno: 598x | Diskuse| Ostatní

Alena Chovancová

Jak jsem chtěla být krásná

Nenávidím věty typu .... důležitá je duše a tak.Já chci být krásná celá.Dostávám se pomalu do věku,kdy to,co jsem na základce schovávala,teď statečně vystavuju,aby si mě vůbec někdo všiml.( PRSA) Ale i tady už není pomalu nic ke koukání. Tak ve třinácti letech jsem chtěla být modelkou,ale to už jsem bohužel vážila jak dvě superhvězdy dohromady.Nevím po kom jsem zdědila žravost.

16.3.2015 v 13:18 | Karma: 25,47 | Přečteno: 1402x | Diskuse| Ostatní

Alena Chovancová

Tak to vidím já - náš stát z nás vychovává rasisty

Tímto chci také ihned říct,že hluboce odsuzuji jakékoliv hnutí a utlačování národnostních menšin.Ale chci napsat,jak to vidím já - obyčejná žena v domácnosti. Tiskem prošel článek,jak opět náš stát vytváří nové a nové nadace na podporu Romů.A mě pořád nedochází jedna věc ..... proč?

1.3.2015 v 10:00 | Karma: 42,95 | Přečteno: 6097x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Rozepře o důchodové reformě i ústavní žaloby. Mluví stínová vláda hnutí ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno  10:48

Přímý přenos V atriu Poslanecké sněmovny probíhá tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluví...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Šéf sněmovny Johnson přišel na univerzitu podpořit Židy, dav na něj bučel

25. dubna 2024  10:41

Studenti newyorské Kolumbijské univerzity ve středu pokřikovali a bučeli na předsedu Sněmovny...

Opilé policisty, kteří napadli dívku před nočním barem, inspekce obvinila

25. dubna 2024  10:35

Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) obvinila policistu a policistku, kteří napadali v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 10
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1784x
Jsem žena v nejlepších letech obklopující se mladými,schopnými,atraktivními a inteligentními lidmi...protože taková se stále snažím být.No někdy to nevychází...Miluji výzvy a neexistuje pro mě žádné tabu...

Seznam rubrik